Pouring Honey

ORTHOMOLECULAIRE VOEDING

Orthomoleculaire voedingsleer gaat over het zorgen voor en behouden van een optimale beschikbaarheid van alle moleculen die je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren en ook op langere termijn gezond te blijven. Deze moleculen zorgen direct en indirect voor regulatie-, verdediging- en herstelprocessen in het lichaam. Orthomoleculaire voeding is celopbouwend en daardoor voel je je bij dit voedingspatroon beter en energieker. 

​Veel mensen merken helaas de symptomen van een onvoldoende opbouwende voeding niet (meer) op, terwijl we juist in onze huidige, moderne tijd behoefte hebben aan verschillende voedingsstoffen. Vaak is men al ‘vergeten’ hoe het voelt om de hele dag energiek te zijn, of een ontspannen geest en lichaam te hebben, en vrij te zijn van gezondheidsklachten. We beschouwen klachten zoals een opgeblazen gevoel, chronische vermoeidheid en een slechte stoelgang als normaal, terwijl deze symptomen juist aangeven dat er iets niet in orde is. 

Natuurlijke voeding
De manier om alle benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen is een optimaal en afwisselend voedingspatroon. Veel groenten, meer vis, de juiste eiwitten, zo min mogelijk snel verteerbare koolhydraten en te zoet fruit. Orthomoleculaire voeding gaat over de juiste verhouding tussen macro- en micronutriënten. Dit alles om de bloedsuikerspiegel stabiel te houden, de darmflora te verbeteren en ontstekingen in het lichaam te voorkomen. 

 

HEB JE HULP NODIG?

Wil je verandering voor jezelf (en je gezin)?

  • Het aanpassen van je voeding naar een gezonder patroon

  • Het verminderen van klachten van aandoeningen als vermoeidheid, huidklachten, hoofdpijn/migraine, (oor)ontstekingen, darmklachten, slaapproblemen, buikpijn, verminderde weerstand, etc.

  • Het gezonder gaan eten met je gezin, hoe doe je dat met kinderen?

 

WAT IS HET EFFECT?

Ontdek wat de juiste voeding voor je kan doen!

  • Verbetering van het immuunsysteem 

  • Gezondheidsverbetering op korte en lange termijn

  • Meer energie, minder (chronisch) moe

  • Verlichting bij acute en chronische klachten

  • Minder negatieve bijwerkingen bij inname van medicijnen (lichaamsvreemde stoffen) en bij medische ingrepen

  • Minder kans op degeneratieve aandoeningen

  • Voorkomen van verdere achteruitgang en vaak ook verbetering bij diverse chronische gezondheidsklachten

 

WAT KUN JE DOEN?

Neem de tijd voor verandering

Je voedingspatroon wijzigen op basis van de orthomoleculaire voedingsleer gaat niet van de ene op de andere dag. Gewoontes in het kiezen en bereiden van voeding zijn jarenlang ingesleten en stap voor stap kun je deze aanpassen. Routine maakt dat we elke dag en elke week dezelfde producten in onze boodschappenmand leggen. Ook je omgeving kan weerstand bieden tegen de veranderingen die je door wilt voeren (voor jezelf en eventueel je gezin). Dus als je gemotiveerd bent en niet op zoek bent naar een snelle, makkelijke oplossing voor een betere gezondheid, dan ben je bij mij aan het juiste adres.